Involving the use of the imagination or original ideas to create and learn.

Creative:


English: 

There are some 400 million native English speakers in the world, and it is the medium of communication for millions more – English is the most widely used second language in the world.

Creative English is truly a creative learning environment. We share the belief that each child is unique and we aim to provide a creative environment that gives each student the encouragement to fulfill their academic, social and learning potential.

The vision for our school is to help each child reach his/her highest potential by providing learning opportunities that promote growth of the whole child within a safe, nurturing, interactive environment. We aim to help each child develop into a well-balanced individual through an integrated learning process that promotes higher self-esteem.

We design learning activities and experiences that include the five areas of children’s development based on Early Childhood Education Framework.

   Social & Emotional Development: enhances self-concept and promotes acceptance.

   Creative Learning: enhances self-expression through awareness and sensitivity to the arts.

   Cognitive Learning: enhances communication, problem solving, making choices, exploring, experimenting and questioning.

   Physical Development: promotes good health, nutrition, fitness and fine and gross motor coordination.

   Language: enhances the development of children in all areas.

   Constant assessing: using innovative techniques and tools, we observe and respond to each child’s individual needs and offer discovery and development in all study paths.


Our academic curriculum is taken directly from the British curriculum, yet we borrow certain ideals of different teaching styles such as Montessori, Waldorf and Reggio to ensure we give each child a complete opportunity to grow. We incorporate teacher-led classes, self-learning through a sensory and hands-on approach, academic station-based activities, mixed-age classes and lots of learning through music and movement.

創造性:

想像力、発想力を働かせ、独自のアイデアを作り出して学ぶ。
 

英語:

世界には英語を母国語とする人が4億人ほどいます。そしてさらに数百万人の人々が、コミュニケーション手段として英語を使用しています。英語は第二言語として世界中でもっとも話されている言葉なのです。

クリエイティブ-イングリッシュは非常に独創性の溢れる環境です。子どもたち一人一人の個性を大切にし、全ての生徒が学習面での目標を達成し、社会性を学ぶことの出来る環境作りに努めています。

クリエイティブ-イングリッシュは、安全且つ健康的で互いに刺成し合い、成長できる学びの場を与えて、子どもたちの可能性を最大限に引き出すサポートをすることを目指しています。

私たちは、集積された学習過程を通して、すべての子どもたちが、より高い自尊心もったバランスの取れた個人に成長することを目標としています。

学習アクティビティは乳幼児期に構築される5つの分野を含むように作られています。

   社会的、感情的な発達:自己表現能力を高め、他者を受け入れること

   創造的な学び:芸術への感覚を高めることで、自己表現能力を高める

   経験から学ぶ:コミュニケーション能力を高める、問題の解決、物事を選択する、探求する、疑問を持って質問する

   身体的な発達:健康的な食事と、細かい作業や総合的な運動を含む適度な運動

   言語:あらゆる場面での発達を高める

   一定の評価:革新的な技術とツールを使用して、子ども1人1人をよく観察し、必要に応じた学び方を提供する

私たちの学習課程は、英国のカリキュラムに基づいていますが、モンテッソーリやシュタイナー教育、レッジョ・エミリア教育などの異なる教育方針も取り入れています。教員主導のクラスの他に、実際に触れることで学習し、ステーション制のアクティビティ、異なる年齢の混ざったクラス、そして音楽や身体を動かすことからも多くを学びます。